{"status":"ok","message":"Success","data":[{"id":144,"name":"Milj\u00f8index Brukermanual","display_name":"Miljoindex 01 2014","image":"https:\/\/www.dittmagasin.no\/images?image=resources\/uploads\/releases\/images\/1500983725.png","zip_file":"https:\/\/www.dittmagasin.no\/resources\/uploads\/releases\/zipfiles\/milj\u00f8index_brukermanual.zip","identifier":"milj\u00f8index_brukermanual.zip","extracted_file":"https:\/\/www.dittmagasin.no\/miljoindex\/utgivelser\/milj\u00f8index_brukermanual","introduction":"For at du skal f\u00e5 mest mulig ut av ditt medlemskap p\u00e5 milj\u00f8index har vi laget en brukerguide p\u00e5 hvordan...","is_free":"0","article":"For at du skal f\u00e5 mest mulig ut av ditt medlemskap p\u00e5 milj\u00f8index har vi laget en brukerguide p\u00e5 hvordan...","is_flipper":"false","issued_date":"August 7, 2014","issued_number":"1-2014","update_time":"2025-07-29 05:03:41","type":"flip","version":0,"pdf_link":null,"url":"https:\/\/www.dittmagasin.no\/miljoindex\/utgivelser\/milj\u00f8index_brukermanual","content":"NETTSIDE!!!NETTSIDE aNbuD LOGG BRUKERMANUAL|||INN!!!INN PROFILERING KONTaKT OSS F\u00c5 MEST MuLIG uT aV DIN PROFIL P\u00c5 MILJ\u00d8INDEX.NO BRUKERMANUAL|||KOM igang!!!KOM igang VELKOMMEn SOM MEDLEM LOgg inn Med hjelp av ditt brukernavn og passord kan du logge deg For at du skal f\u00e5 mest mulig ut av ditt medlemskap p\u00e5 inn p\u00e5 Milj\u00f8index. Dette finner du p\u00e5 din ordrebekreftelse, og Milj\u00f8index har vi laget en brukerguide p\u00e5 hvordan du drar vil gi deg tilgang til utvidet informasjon om bedriftene som nytte av portalen som et verkt\u00f8y. er oppf\u00f8rt. I tillegg kan du gjennom \u201cMin Side\u201d navigere deg gjennom lagrede s\u00f8kelister, sendte eposter, uttrekk, samt Klikk for \u00e5 g\u00e5 rett til www.milj\u00f8index.no oppdatere firmainformasjon. Dette kan du lese mer om under \u00abMin Side\u00bb|||MEDLEMSKaP!!!MEDLEMSKaP MIN SIDE bRuK MaRKED|||MEDLEMSKap!!!MEDLEMSKap DiTT MEDLEMSKap prOfiL Din profil b\u00f8r gi brukeren et raskt innblikk i hva dere driver med og hva dere kan tilby den potensielle kunden. Det er For at din bedrift skal f\u00e5 best mulig synlighet ovenfor potensielle kunder er det viktig at informasjonen om din ogs\u00e5 viktig \u00e5 tenke p\u00e5 din profil tilsvarende en \u00ablandings- bedrift er korrekt. side\u00bb som skal generere LEaDS og SYNLIGHET. Hva er ditt hovedm\u00e5l med profilsiden? Ting \u00e5 tenke p\u00e5: -Profil Hvordan kan du styre brukeren mot \u00f8nsket m\u00e5l\/CTA? -Introduksjonstekst -Relaterte s\u00f8keord Din profil b\u00f8r trigge en handling fra brukeren. Jobb derfor -Riktig kontaktinformasjon bevisst med innholdet i profilen slik at du styrer brukeren -Logo dit du \u00f8nsker. Tenk gjennom f\u00f8lgende n\u00e5r du setter opp -Sertifikat din profil: -bransjekoder \u00d8nsker du \u00e5 generere klikk inn til din produktkatalog? Kj\u00f8rer du en kampanje du \u00f8nsker \u00e5 synliggj\u00f8re? Har du en nettbutikk som du vil vise fram og styre brukeren til? Hvilke produkt vil generere interesse? B\u00f8r noe framheves?|||MEDLEMSKap!!!MEDLEMSKap MIN SIDE bRuK MaRKED v\u00e6r bevisst p\u00e5 lesem\u00f8nsteret til brukeren p\u00e5 nett BrUK OVErSKrifTEr 69% fokuserer i hovedsak p\u00e5 tekst skrevet p\u00e5 venstre side. Fokus p\u00e5 sosiael medier? legg til dine ikoner Vi skanner ofte over nettsiden med fokus p\u00e5 venstre side, i et Hvor kan kunden treFFe deg? s\u00e5kalt \u201cF-format\u201d ER din bEdRift P\u00c5 YoutubE? Google \u00f8ker fokuset p\u00e5 bruken av video og vekter ofte denne type innhold positivt. Sp\u00f8r oss om hvordan du kan komme i gang med bruken av digitalt innhold Gj\u00f8r det enkelt for leseren \u00e5 f\u00e5 med seg mest mulig p\u00e5 kortest mulig tid. bruk bilder og video for \u00e5 gi et visuelt inntrykk vi leser oFte s\u00e5 lite som 20% av teksten p\u00e5 en nettside prODUKTKaTaLOg Framhev din digitale produktkatalog eller brosjyre. Hva er siste nytt?|||LOgO!!!LOgO KOnTaKTinfOrMaSJOn I trefflisten ser vi at brukerne ofte klikker p\u00e5 selve logoen, For at potensielle kunder skal kunne ta kontakt med deg og og bedriftsinnhold med logo. Send oss derfor din logo slik at din bedrift, er det viktig at telefon, bes\u00f8ksadresse, og annen vi kan legge den ut p\u00e5 din profil. nyttig kontaktinformasjon holdes oppdatert. 1. S\u00f8k p\u00e5 deg selv \u2013 eks: asplan Viak aS inTrODUKSJOnSTEKST 2. Klikk inn p\u00e5 din profil i trefflisten Dette b\u00f8r v\u00e6re en kort og konsis introduksjon til din bedrift, 3. Klikk \u201cLegg til kontaktperson\u201d og vil ligge som en ingress inne p\u00e5 profilen. I tillegg vil 4. Fyll inn skjema og send oppdatering teksten v\u00e6re delvis synlig p\u00e5 trefflisten. Velg derfor en passende \u00e5pningslinje som genererer interesse og klikk. For at riktige henvendelser skal komme til riktig person, er det viktig \u00e5 holde eposter og stillingstitler p\u00e5 relevante personer oppdatert. KOnTOrEr Har din bedrift flere avdelinger kan dette synliggj\u00f8res nederst i profilen. Dette kan v\u00e6re nyttig for \u00e5 n\u00e5 kunder i ulike regioner.|||MEDLEMSKap!!!MEDLEMSKap MIN SIDE bRuK MaRKED S\u00d8KEOrD SErTifiKaT Hjelp oss \u00e5 forst\u00e5 akkurat DIN kunde. Hva vil din kunde s\u00f8ke brukerne av Milj\u00f8index er opptatt av \u00e5 handle fra bedrifter p\u00e5 for \u00e5 finne deg? Ved \u00e5 legge til sentrale n\u00f8kkelord som er sertifiserte. Det er derfor viktig at vi mottar kommer din bedrift opp p\u00e5 trefflisten til den relevante sertifikatnummeret og PDF av sertifikatet. I tillegg mottar vi brukeren. oppdateringer fra v\u00e5re innholdsleverand\u00f8rer med oversikt over deres siste sertifiseringer. BranSJEr V\u00e5rt bransjeregister er p\u00e5 lik linje med br\u00f8nn\u00f8ysund VarEMErKEr bygget opp rundt NaCE-koder. Ved \u00e5 knytte de riktige Hvilke varemerker har din bedrift? Ofte s\u00f8ker innkj\u00f8pere bransjekodene opp mot din bedrift vil synligheten \u00f8ke, og etter spesifikke varemerker, og hvem som kan levere disse. brukeren f\u00e5r opp en relevant treffliste. Dette fungerer ogs\u00e5 Det er derfor viktig at du legger til relevante varemerker slik som en kvalitetssikring opp mot anbud, slik at du mottar kun at du kommer opp i trefflisten p\u00e5 relevante s\u00f8k. relevante anbud linket mot din bransjekode.|||nYHETEr!!!nYHETEr Legg til nyhet Milj\u00f8index er din kommunikasjonskanal, og vi oppfordrer 1. Gj\u00f8r et s\u00f8k - eks: asplan Viak deg til \u00e5 legge ut ulike nyheter om din bedrift. Disse nyhe- 2. Klikk \u201clegg til produktnyhet\u201d p\u00e5 h\u00f8yre side tene vil bli synlig p\u00e5 forsiden, trefflister relatert til bedriften 3. Fyll ut skjema og last opp relevant fil samt p\u00e5 bedriftsprofilen. 4. Klikk \u201cSend tips\u201d. Dette vil da bli behandlet av en av v\u00e5re medarbeidere og lagt ut p\u00e5 portalen Send gjerne pressemeldinger og nyhetsbrev til kontakt@miljoindex.no slik at vi kan hjelpe deg \u00e5 synlig- Hold oss oppdatert med dine nyheter, og vi kan inkludere gj\u00f8re din bedrifts aktiviteter. V\u00e5r redaksjon jobber aktivt for disse i v\u00e5rt nyhetsbrev som g\u00e5r ut til over 1000 mottakere \u00e5 finne nyheter relatert til deg og din bransje. Relevante direkte relatert til gr\u00f8nne innkj\u00f8p. nyheter inkluderes ogs\u00e5 i de m\u00e5nedlige nyhetsbrevene Milj\u00f8index sender til alle sine medlemmer. Mottar du ikke nyhetsbrevet fra Milj\u00f8index.no? Meld deg p\u00e5 her|||MEDLEMSKap!!!MEDLEMSKap MIN SIDE bRuK MaRKED anBUD prODUKTBrOSJYrE Selv om dine innkj\u00f8p ikke faller under de offentlige benytt muligheten til \u00e5 synliggj\u00f8re dine produkter gjennom anskaffelseskravene kan du legge de ut p\u00e5 Milj\u00f8index. Dette \u00e5 laste opp dine brosjyrer. Disse vil bli synlige p\u00e5 din kan v\u00e6re effektivt med tanke p\u00e5 innhenting av informasjon bedriftsprofil og i trefflisten, p\u00e5 samme m\u00e5te som eventuelle fra relevante leverand\u00f8rer. Du kan legge ut anbud uten \u00e5 nyheter du har lagt ut. v\u00e6re logget inn. Legg til produktbrosjyre [*standard og pro medlemskap] Les mer om anbud under bRuK 1. Gj\u00f8r et s\u00f8k \u2013 eks: r\u00f8rlegger 2. Klikk p\u00e5 \u201c legg til produktbrosjyre\u201d p\u00e5 h\u00f8yre side 3. Fyll ut skjema og last opp relevant fil 4. Klikk \u201cSend tips\u201d. Dette vil da bli behandlet av en av v\u00e5re medarbeidere og lagt ut p\u00e5 portalen Som Pro medlem inkluderer digitalisering av en PDF. Enkelt og raskt tar vi deg fra en statisk PDF til et dynamisk leserbrett. Om du \u00f8nsker kan vi legge til interaktivt innhold som video, sosiale medier, linker m.m. Du st\u00e5r fritt til \u00e5 bruke linken til den digitale produktkatalogen\/brosjyren der du m\u00e5tte \u00f8nske. I tillegg gir vi deg en flipbook kode som du kan legge ut p\u00e5 din nettside eller i din profil.|||Min SiDE!!!Min SiDE LOgg inn MinE LagrEDE LiSTEr under \u201cMine lagrede lister\u201d vil du f\u00e5 oversikt over de ulike Ved \u00e5 logge inn vil du f\u00e5 tilgang til all informasjon som s\u00f8kene du har lagret. Du har ogs\u00e5 muligheten til \u00e5 slette de ligger p\u00e5 de ulike bedriftene. listene du m\u00e5tte \u00f8nske. P\u00e5 MIN SIDE finner du f\u00f8lgende valg: Les mer om hvordan lagre s\u00f8k under BrUK - Mine lagrede lister - Mine sendte eposter MinE SEnDTE EpOSTEr - Endre firmainformasjon Hold oversikt over hvilke pristilbud og foresp\u00f8rsler du har - Lage egne uttrekk sendt ut gjennom \u00abmin side\u00bb. Klikk p\u00e5 avsender for \u00e5 f\u00e5 opp en detaljert oversikt over melding, firmanavn og kontaktpersoner som har mottatt dine henvendelser. Les mer om hvordan sende eposter under BrUK|||MEDLEMSKaP!!!MEDLEMSKaP Min SiDE bRuK MaRKED EnDrE BEDrifTSinfOrMaSJOn Lag EgnE UTTrEKK [*for PRO medlemmer] Oppdateringen av din bedriftsinformasjon best\u00e5r av 8 \u00d8nsker du \u00e5 segmentere medlemmene i Milj\u00f8index, kan elementer. Om det er noen andre i bedriften som b\u00f8r du enkelt lage lister gjennom et definert utvalg. Vi gj\u00f8r oppdatere bedriftspresentasjonen har du muligheten til \u00e5 oppmerksom p\u00e5 at dette er forbeholdt de med Pro videresende linken. N\u00e5r du klikker deg inn for \u00e5 oppdatere medlemskap. Velg og legg til \u00f8nskede segmenteringer. bedriftsinformasjonen vil du f\u00e5 sp\u00f8rsm\u00e5l om dette. Her fyller antall bedrifter vil komme opp under \u201cantall i utvalg\u201d du inn eposten til din kollega og en link vil bli sendt. Ved \u00e5 trykke p\u00e5 \u201cVis flere kriterier\u201d kan du utvide \u2022 BranSJEr: slett eller legg til nye bransjer segmenteringen til \u00e5 inkludere etableringsdato, \u2022 agEnTUrEr: slett eller legg til nye agenturer og land selskapstype og kvalitetsstandard. I tillegg kan du slette \u2022 VarEMKErEr: slett eller legg til nye varemerker u\u00f8nskede bedrifter ved \u00e5 klikke p\u00e5 \u201cfinpuss utvalget\u201d. \u2022 pErSOnaL: legg til riktig kontaktperson og kontaktinformasjon Du vil kunne ekpsortere ditt uttrekk til excel. \u2022 Kontaktinformasjon til bedrift Vi sender jevnlig ut sp\u00f8rreskjema for \u00e5 holde din bedrifts- informasjon oppdatert. basen oppdateres i tillegg med grunndata fra kilder som br\u00f8nn\u00f8ysundregisteret, posten o.l.|||BrUK!!!BrUK MEDLEMSfOrDELEr S\u00d8K N\u00e5r du er logget inn vil du f\u00e5 tilgang til utvidet informas- Som medlem p\u00e5 Milj\u00f8index kan du benytte deg av ulike jon p\u00e5 bedrifter som normalt ligger med begrenset opplys- type verkt\u00f8y som gj\u00f8r portalen enda enklere \u00e5 bruke. ninger. Du vil i tillegg ha muligheten til \u00e5 skrive ut eller lagre din s\u00f8keliste til senere bruk. Medlemsverkt\u00f8y: - S\u00f8k Lagre s\u00f8k - Send foresp\u00f8rsel 1. Gj\u00f8r et s\u00f8k \u2013 eks: renovasjon - anbud 2. Klikk \u201clagre\u201d for \u00e5 legge dette til dine lister. \u201cLagre\u201d finner du til h\u00f8yre under det gr\u00f8nne s\u00f8kefeltet. Du kan velge om du skal lage en statisk firmaliste eller selve s\u00f8ket. Lagrer du s\u00f8ket vil listen v\u00e6re dynamisk og oppda- tere seg i samsvar med endringene p\u00e5 portalen.|||MEDLEMSKaP!!!MEDLEMSKaP MIN SIDE BrUK MaRKED SKriV UT SEnD E-pOST Ved \u00e5 klikke p\u00e5 \u00abskriv ut\u00bb kan du skrive ut bedriftsinfor- Etter at du har gjennomf\u00f8rt et s\u00f8k kan du sende masjonen fra s\u00f8kt ditt. Du kan skrive ut inntil 250 bedrifter. henvendelser til flere bedrifter samtidig. Pr\u00f8v \u00e5 gj\u00f8r s\u00f8ket Dersom det er flere firma i s\u00f8ket blir de 250 f\u00f8rste valgt. ditt s\u00e5 spesifikt som mulig slik at du f\u00e5r fram de mest relevante bedriftene. Dersom det er flere enn 20 bedrifter i trefflisten vil henvendelsen bli sendt til de 20 f\u00f8rste i ditt 1. Gj\u00f8r et s\u00f8k \u2013 eks: advokater s\u00f8keresultat. 2. Klikk \u201cSkriv ut\u201d 3. Velg utskriftsformat SOSiaLE MEDiEr Av de ulike valgmulighetene som dukker opp er kontaktliste, Du kan ogs\u00e5 dele ditt s\u00f8k gjennom Facebook eller Twitter. firmarapport, og etiketter PDF filer. Under \u201cetiketter\u201d kan du Husk \u00e5 LIKE Milj\u00f8index p\u00e5 FaCEbOOK. i tillegg spesifisere etter type kontaktperson. Her kan vi legge ut siste nytt om din bedrift, dele dine bilder og promotere dine kampanjer.|||anBUD!!!anBUD Legg til anbud Synliggj\u00f8r dine anbud ved \u00e5 legge de ut p\u00e5 Milj\u00f8index. Klikk p\u00e5 \u201canbud\u201d fanen Anbudene vil v\u00e6re synlig p\u00e5 bedriftsprofilen, s\u00f8kbar samt Klikk \u201cLegg inn anbud\u201d legges under fanen \u201canbud\u201d. Her kan du s\u00f8ke samt segmentere anbudene som ligger ute p\u00e5 portalen. 1. Fyll ut informasjon om anbudet 2. S\u00f8k i relevante bransjer og marker relevante bransjer i Anbud som ligger p\u00e5 Doffin legges ogs\u00e5 ut p\u00e5 Milj\u00f8index. trefflisten som kommer opp Inne p\u00e5 det aktuelle anbudet vil du f\u00e5 tilgang til anskaffels- 3. Legg inn tilleggsinformasjon ens tilleggsinformasjon som ligger ute p\u00e5 doffin.no. 4. Godkjenn ditt anbud ved \u00e5 klikke p\u00e5 \u201cLegg inn anbud\u201d. En av v\u00e5re medarbeidere vil s\u00e5 kvalitetssikre anbudet f\u00f8r det publiseres p\u00e5 portalen Husk \u00e5 legge til relevante bransjer slik at aktuelle bedrifter mottar dine anbud per epost. Innkommende anbud blir manuelt knyttet opp til korrekt kundenummer slik at de linkes til bedriften.|||MEDLEMSKaP!!!MEDLEMSKaP MIN SIDE BrUK MaRKED MELD inTErESSE N\u00e5r du kommer over et anbud du \u00f8nsker \u00e5 melde din interesse for, klikk deg inn p\u00e5 anbudet for utvidet informasjon. Meld fra om interesse Milj\u00f8index.no distribuerer mellom 80 og 100 bransjerelaterte anbud per m\u00e5ned.|||MarKED!!!MarKED fLErE SErTifiKaTEr? 6% \u00f8kning i ISO-sertifiserte bedrifter verden over (fra 2011 til 2012) \u00d8nsker du \u00e5 lese mer om de ulike sertifikatene, klikk p\u00e5 de ulike type sertifikatene for mer informasjon. Over 225 000 organisasjoner i mer enn 150 land er ISO 14001-sertifisert ISO 11064-5 ISO 14000 Innkj\u00f8psregelverket p\u00e5byr offentlige oppdragsgivere \u00e5 ta ISO 150001 milj\u00f8hensyn og \u00e5 stille milj\u00f8krav ved innkj\u00f8p. MILJ\u00d8FYRT\u00c5RN I 2013 ble det omsatt svanemerkede varer og tjenester for MILJ\u00d8MERKET SVaNEN ca. 24,5 milliarder kroner i Norge. bLOMSTEN (THE Eu ECOLabEL) EMaS GR\u00d8NT FLaGG|||MEDLEMSKaP!!!MEDLEMSKaP MIN SIDE bRuK MarKED \u00d8KEnDE KraV fra KUnDEr UTnYTT fOrDELEnE VED \u2022 Rapportering p\u00e5 klimautslipp SErTifiSEring \u2022 Milj\u00f8rapportering og forbruk av energi i \u00e5rsrapporten \u2022 \u00d8kt fokus i anbudsprosesser nYE MULigHETEr \u2022 bygge et godt omd\u00f8mme nYHETSBrEV fra MiLJ\u00d8inDEX? \u2022 Positivt i innsalgsprosesser Meld deg p\u00e5 her \u2022 Langsiktige konkurransedyktighet \u2022 bedre trivsel blant de ansatte|||fOrDELT p\u00c5 BranSJE!!!fOrDELT p\u00c5 BranSJE Milj\u00f8fyrt\u00e5rn sertifikater og ISO 14001 sertifikater fordelt p\u00e5 bransjer i Milj\u00f8index. 6 % 14 % TOpp 10 SErTifiSErTE BranSJEr 12 % 6 % 6 % 16 % 12 % 14 % 16 % Bilforretninger 16% Bankvirksomhet 6% Bilforretninger 16% Barnehager 34% 6 % 6 % Bilverksteder 7% Bilverksteder 7% Entrepren\u00f8rer 7% 6 % Entrepren\u00f8rer 7% Boligtekstiler 6% 4 % 7 % Bankvirksomhet 6% 7 % Gjennvinning 14% Barnehager 34% 7 % Gjennvinning 14% Dagligvareforretninger 6% 34 % Boligtekstiler 6% 4 % 7 % Kompetanseavfall 10% Dagligvareforretninger 6% 34 % Kompetanseavfall 10% Elektroentrepren\u00f8rer 7% Elektroentrepren\u00f8rer 7% 7 % Mekaniske verksteder 6% Grunnskoler 8% 7 % Grunnskoler 8% Hoteller og restauranter 9% Mekaniske verksteder 6% Offshoretjenester 15% Malemestere 4% 9 % Hoteller og restauranter 9% Videreg\u00e5ende skoler 6% 15 % Offshoretjenester 15% Rengj\u00f8ringsbyr\u00e5er 7% Vinmonopolet 14% 9 % Malemestere 4% 15 % 14 % Rengj\u00f8ringsbyr\u00e5er 7% Renovasjon 6% Videreg\u00e5ende skoler 6% 8 % Renovasjon 6% Transport 12% 14 % 6 % Vinmonopolet 14% 10 % 7 % 6 % Transport 12% 6 % 6 % 10 % 8 % 6 % 7 % 6 %|||MEDLEMSKaP!!!MEDLEMSKaP MIN SIDE bRuK MarKED fOrDELT p\u00c5 fYLKEr Prosent av antall Milj\u00f8fyrt\u00e5rn og ISO 14001 sertifikater fordelt p\u00e5 fylker MiLJ\u00d8fYrT\u00c5rn Det finnes over 4.500 sertifikater fra Milj\u00f8fyrt\u00e5rn p\u00e5 Milj\u00f8index.no iSO 14001 Det nesten 1.000 ISO 14001 sertifikater p\u00e5 Milj\u00f8index.no TOpp 5 fYLKEr S\u00f8r-Tr\u00f8ndelag 7% M\u00f8re og Romsdal 8% Hordaland 8% buskerud 8% Hordaland 10% akershus 7% Oslo 20% akershus 11% Oslo 17% Rogaland 14%|||BASIC!!!BASIC STANDARD PRO Full profil med digitalt innhold Logo Logo BEDRIFTSINFORMASJON Nyheter Nyheter Nyheter Kontaktinformasjon Kontaktinformasjon Kontaktinformasjon Bedriftsintroduksjon Bedriftsintroduksjon Bedriftsintroduksjon Digitalisering av produktkatalog Uttrekk TJENESTER Anbud Anbud Anbud 5 s\u00f8keord 10 s\u00f8keord 15 s\u00f8keord S\u00d8K Ubegrenset antall bransjer Ubegrenset antall bransjer Ubegrenset antall bransjer KONTAKT OSS Vi hjelper deg med synligheten direkte rettet 21 62 78 00 mot bransjen. Vis at du er milj\u00f8bevisst. man - fre kl. 08 -16 (c) Media Digital AS Tlf: 21 62 78 00 \u2013 kontakt@miljoindex.no|||"},{"id":116,"name":"Brukermanual Milj\u00f8index 2013","display_name":"Miljoindex 01 2013","image":"https:\/\/www.dittmagasin.no\/images?image=resources\/uploads\/releases\/images\/1500965927.png","zip_file":"https:\/\/www.dittmagasin.no\/resources\/uploads\/releases\/zipfiles\/brukermanual_milj\u00f8index_2013.zip","identifier":"brukermanual_milj\u00f8index_2013.zip","extracted_file":"https:\/\/www.dittmagasin.no\/miljoindex\/utgivelser\/brukermanual_milj\u00f8index_2013","introduction":"For at du skal f\u00e5 mest mulig ut av ditt medlemskap p\u00e5 Milj\u00f8index har vi laget en brukerguide p\u00e5 hvordan...","is_free":"0","article":"For at du skal f\u00e5 mest mulig ut av ditt medlemskap p\u00e5 Milj\u00f8index har vi laget en brukerguide p\u00e5 hvordan...","is_flipper":"false","issued_date":"February 18, 2013","issued_number":"1-2013","update_time":"2025-07-29 05:03:41","type":"flip","version":0,"pdf_link":null,"url":"https:\/\/www.dittmagasin.no\/miljoindex\/utgivelser\/brukermanual_milj\u00f8index_2013","content":"Milj\u00f8index!!!Milj\u00f8index Findexa Forlag AS 2013 Brukermanual Milj\u00f8index Findexa Forlag AS \u00a9Findexa Forlag AS. Med enerett. Milj\u00f8index, Milj\u00f8index logo og andre Milj\u00f8index varemerker 21 62 78 00 er Findexa Forlag AS eiendom og kan v\u00e6re registrert. kontakt@findexaforlag.no|||Innhold!!!Innhold Komme i gang................................................................................................................................2 S\u00f8k................................................................................................................................................2 Lagre .........................................................................................................................................2 Skriv Ut......................................................................................................................................3 Send e-post ...............................................................................................................................4 Sosiale medier ...........................................................................................................................4 Min Side ........................................................................................................................................5 Min side valg..............................................................................................................................5 Mine sendte eposter...............................................................................................................5 Mine sendte eposter...............................................................................................................5 Endre firmainformasjon ..........................................................................................................5 Lag egne uttrekk [Pro medlemskap] ............................................................................................6 Annet ............................................................................................................................................7 Kontaktpersoner ........................................................................................................................7 Anbud .......................................................................................................................................8 Legg til anbud .........................................................................................................................8 Meld interesse .......................................................................................................................9 Nyheter ................................................................................................................................... 10 Legg til nyhet........................................................................................................................ 10 Produktbrosjyre [fra standard medlemskap] .............................................................................. 11 Legg til produktbrosjyre ........................................................................................................ 11 \u00a9 Findexa Forlag AS 1|||Milj\u00f8index!!!Milj\u00f8index For at du skal f\u00e5 mest mulig ut av ditt medlemskap p\u00e5 Milj\u00f8index har vi laget en brukerguide p\u00e5 hvordan du drar nytte av portalen som et verkt\u00f8y. Komme i gang Med hjelp av ditt brukernavn og passord kan du logge deg inn p\u00e5 Milj\u00f8index. Dette finner du p\u00e5 din ordrebekreftelse, og vil gi deg tilgang til utvidet informasjon p\u00e5 bedriftene som er oppf\u00f8rt. I tillegg kan du gjennom \u201cMin Side\u201d navigere deg gjennom lagrede s\u00f8kelister, sendte eposter, uttrekk, samt oppdatere firmainformasjon. S\u00f8k N\u00e5 som du er logget inn vil du f\u00e5 tilgang til utvidet informasjon p\u00e5 bedrifter som normalt ligger med begrenset informasjon. Du vil i tillegg ha muligheten til \u00e5 skrive ut eller lagre din s\u00f8keliste. Lagre 1. Gj\u00f8r et s\u00f8k \u2013 eks: renovasjon 2. Klikk \u201clagre\u201d for \u00e5 legge dette til dine lister Du kan velge om du skal lage en statisk firmaliste eller s\u00f8ket. Lagrer du s\u00f8ket vil listen v\u00e6re dynamisk og oppdatere seg i samsvar med endringene p\u00e5 portalen. \u00a9 Findexa Forlag AS 2|||Skriv Ut!!!Skriv Ut 1. Gj\u00f8r et s\u00f8k \u2013 eks: advokater 2. Klikk \u201cSkriv ut\u201d 3. Velg utskriftsformat Kontaktliste, firmarapport, og etiketter er PDF filer. Under \u201cetiketter\u201d kan du ogs\u00e5 spesifisere etter type kontaktperson. I tillegg til \u00e5 skrive ut listene, kan du ogs\u00e5 lagre dokumentene. Kontaktliste, firmarapport, og etiketter er PDF filer. Under \u201cetiketter\u201d kan du ogs\u00e5 spesifisere etter type kontaktperson. I tillegg til \u00e5 skrive ut listene, kan du ogs\u00e5 lagre dokumentene. \u00a9 Findexa Forlag AS 3|||Send e-post!!!Send e-post Etter at du har gjennomf\u00f8rt et s\u00f8k kan du sende henvendelser til flere bedrifter samtidig. For \u00e5 gj\u00f8re henvendelsen s\u00e5 m\u00e5lrettet som mulig, velg \u00f8nsket kontaktfunksjon. Pr\u00f8v \u00e5 gj\u00f8re s\u00f8ket ditt s\u00e5 spesifikt som mulig for \u00e5 f\u00e5 fram de mest relevante bedriftene. Dette ettersom henvendelsen vil bli sendt til de 20 f\u00f8rste i ditt s\u00f8keresultat (om s\u00f8kelisten inneholder mer enn 20 bedrifter) Sosiale medier Du kan ogs\u00e5 dele ditt s\u00f8k gjennom Facebook eller Twitter. Husk \u00e5 LIKE Milj\u00f8index p\u00e5 FACEBOOK. Her kan vi ogs\u00e5 legge ut siste nytt om din bedrift \u00a9 Findexa Forlag AS 4|||Min Side!!!Min Side N\u00e5r du er logget inn p\u00e5 Milj\u00f8index har du tilgang til \u201cMin Side\u201d \u00f8verst i h\u00f8yre hj\u00f8rne. 1. Pass p\u00e5 at du er logget inn 2. Klikk p\u00e5 \u201cMin Side\u201d Min side valg Under \u201cMin side valg\u201d p\u00e5 venstre side vil du enkelt kunne holde oversikt over dine aktiviteter p\u00e5 Milj\u00f8index. Mine sendte eposter Under \u201cMine lagrede lister\u201d vil du f\u00e5 oversikt over de ulike s\u00f8kene du har lagret. Du har ogs\u00e5 muligheten til \u00e5 slette de listene du m\u00e5tte \u00f8nske. Mine sendte eposter Her vil du kunne holde orden p\u00e5 de e-postene som har blitt sendt gjennom din side. Klikk p\u00e5 avsender for \u00e5 f\u00e5 opp en detaljert oversikt over melding, firmanavn og kontaktpersoner som har mottatt dine henvendelser. Endre firmainformasjon Oppdateringen av din bedriftsinformasjon best\u00e5r av 8 elementer. Om det er noen andre i bedriften som skal oppdatere bedriftspresentasjonen har du ogs\u00e5 muligheten til \u00e5 videresende linken. 1. Klikk p\u00e5 \u201cEndre firmainformasjon\u201d 2. Bransjer: Oversikt over registrerte bransjer. Slett eller legg til nye bransjer som er relevante for din bedrift. Du kan ogs\u00e5 s\u00f8ke etter \u00f8nsket bransje. 3. Klikk \u201cLagre og g\u00e5 til neste\u201d \u00a9 Findexa Forlag AS 5|||4. Agenturer: Oversikt over r...!!!4. Agenturer: Oversikt over registrerte agenturer. Slette eller legg til nye agenturer, og land. 5. Klikk \u201cLagre og g\u00e5 til neste\u201d 6. Varemerker: Oversikt over registrerte varemerker. Slett eller legg til nye varemerker som er relevante for din bedrift 7. Klikk \u201cLagre og g\u00e5 til neste\u201d 8. Personal: Legg til riktig kontaktperson og kontaktinformasjon. 9. Klikk \u201cLagre og g\u00e5 til neste\u201d 10. Legg til virksomhetsbeskrivelse. Dette b\u00f8r gj\u00f8res i 3. person og i en n\u00f8ytral beskrivende form. 11. Klikk \u201cLagre og g\u00e5 til neste\u201d 12. Oppdater bes\u00f8ks- og postadressen til bedriften 13. Klikk \u201cLagre og g\u00e5 til neste\u201d 14. Oppgi korrekt kontaktinformasjon for fremtidige oppdateringer. 15. Klikk \u201cLagre og g\u00e5 til neste\u201d Alle oppdateringer vil bli kontrollert og godkjent f\u00f8r de blir synlige p\u00e5 nettsiden. Om du mener noen av dine kollegaer er mer passende til \u00e5 oppdatere deres bedriftsinformasjon, har du muligheten til \u00e5 videresende linken til rette vedkommende. Lag egne uttrekk [Pro medlemskap] \u00d8nsker du \u00e5 segmentere medlemmene i Milj\u00f8index, kan du enkelt lage lister gjennom et definert utvalg. Vi gj\u00f8r oppmerksom p\u00e5 at dette er forbeholdt de med Pro medlemskap. \u00a9 Findexa Forlag AS 6|||1. Klikk p\u00e5 \u201cLag egne uttr...!!!1. Klikk p\u00e5 \u201cLag egne uttrekk\u201d under \u201cMin side valg\u201d 2. Klikk \u201cStart\u201d Velg og legg til \u00f8nskede segmenteringer. Antall bedrifter vil komme opp under \u201cantall i utvalg\u201d Ved \u00e5 trykke p\u00e5 \u201cVis flere kriterier\u201d kan du utvide segmenteringen til \u00e5 inkludere etableringsdato, selskapstype og kvalitetsstandard. I tillegg kan du slette u\u00f8nskede bedrifter ved \u00e5 klikke p\u00e5 \u201cfinpuss utvalget\u201d. Annet Som medlem p\u00e5 Milj\u00f8index har du muligheten til \u00e5 legge ut anbud, produktnyheter og produktbrosjyrer \u2013 uten \u00e5 logge inn. Ved \u00e5 legge ut oppdateringer bidrar du aktivt til \u00e5 \u00f8ke synligheten av din bedrift. Kontaktpersoner Oppdatering av kontaktpersoner er viktig for \u00e5 opprettholde en effektiv kommunikasjon mellom de relevante partene du \u00f8nsker \u00e5 komme i kontakt med. 1. S\u00f8k p\u00e5 deg selv \u2013 eks: Asplan Viak AS 2. Klikk inn p\u00e5 din profil i trefflisten 3. Klikk \u201cLegg til kontaktperson\u201d 4. Fyll inn skjema og send oppdatering \u00a9 Findexa Forlag AS 7|||Anbud!!!Anbud Synliggj\u00f8r dine anbud ved \u00e5 legge de ut p\u00e5 Milj\u00f8index. Legg til anbud 1. Klikk p\u00e5 \u201cAnbud\u201d fanen 2. Klikk \u201cLegg inn anbud\u201d 3. Steg 1: fyll ut informasjon om anbudet 4. Steg 2: s\u00f8k i relevante bransjer og marker i trefflisten kommer opp 5. Steg 3: legg inn tilleggsinformasjon 6. Steg 4: godkjenn ditt anbud ved \u00e5 klikke p\u00e5 \u201cLegg inn anbud\u201d. En av v\u00e5re medarbeidere vil s\u00e5 kvalitetssikre anbudet f\u00f8r det publiseres p\u00e5 portalen Anbudene vil v\u00e6re synlig p\u00e5 bedriftsprofilen, v\u00e6re s\u00f8kbar samt legges under fanen \u201cAnbud\u201d. Her kan du ogs\u00e5 s\u00f8ke samt segmentere anbudene som ligger ute p\u00e5 Norges Kommunekalender. Anbud som ligger p\u00e5 Doffin legges ogs\u00e5 ut p\u00e5 Milj\u00f8index. Du vil ogs\u00e5 ha tilgang til foresp\u00f8rselens tilleggsinformasjon som ligger ute p\u00e5 Doffin.no \u00a9 Findexa Forlag AS 8|||Meld interesse!!!Meld interesse N\u00e5r du kommer over et anbud du \u00f8nsker \u00e5 melde din interesse for, klikk deg inn p\u00e5 anbudet for utvidet informasjon. Husk \u00e5 legge inn aktuelle bransjer, ettersom anbud blir sendt ut til medlemmer basert p\u00e5 relevante bransjer. Innkommende anbud blir manuelt knyttet opp til korrekt kundenummer. \u00a9 Findexa Forlag AS 9|||Nyheter!!!Nyheter Milj\u00f8index er din kommunikasjonskanal, og du kan legge til ulike nyheter p\u00e5 portalen. Disse nyhetene vil bli synlig p\u00e5 forsiden, p\u00e5 trefflistene relatert til deg samt p\u00e5 din bedriftsprofil. Legg til nyhet 1. Gj\u00f8r et s\u00f8k - eks: Asplan Viak 2. Klikk \u201clegg til produktnyhet\u201d p\u00e5 h\u00f8yre side 3. Fyll ut skjema og last opp relevant fil 4. Klikk \u201cSend tips\u201d. Dette vil da bli behandlet av en av v\u00e5re medarbeidere og lagt ut p\u00e5 portalen Hold oss oppdatert med dine nyheter, og vi kan inkludere disse i v\u00e5rt nyhetsbrev som g\u00e5r ut til over 1000 mottakere direkte relatert til gr\u00f8nne innkj\u00f8p. \u00a9 Findexa Forlag AS 10|||Produktbrosjyre [fra standard...!!!Produktbrosjyre [fra standard medlemskap] Benytt muligheten til \u00e5 synliggj\u00f8re dine produkter gjennom \u00e5 laste opp dine brosjyrer. Disse vil bli synlige p\u00e5 din bedriftsprofil og i trefflisten, p\u00e5 samme m\u00e5te som eventuelle nyheter du har lagt ut. Legg til produktbrosjyre 1. Gj\u00f8r et s\u00f8k \u2013 eks: r\u00f8rlegger 2. Klikk p\u00e5 \u201c legg til produktbrosjyre\u201d p\u00e5 h\u00f8yre side 3. Fyll ut skjema og last opp relevant fil 4. Klikk \u201cSend tips\u201d. Dette vil da bli behandlet av en av v\u00e5re medarbeidere og lagt ut p\u00e5 portalen Som Pro medlem inkluderer digitalisering av en brosjyre. Om du \u00f8nsker tilpasser vi din PDF til leserbrett, og legger til interaktive muligheter som video, sosiale media , linker m.m. Du st\u00e5r fritt til \u00e5 linke opp brosyren der du m\u00e5tte \u00f8nske. For sp\u00f8rsm\u00e5l, ta kontakt med din kundeansvarlig hos Milj\u00f8index - se ordrebekreftelsen for kontaktperson. Du kan ogs\u00e5 kontakte Milj\u00f8index p\u00e5 telefon 21 62 78 00, eller e-post kontakt@findexaforlag.no \u00a9 Findexa Forlag AS 11|||"}]}